miercuri, 17 iunie 2009

Mirific

"Cand dictatorul roman Nicoale Ceausescu a decis, la mijlocul anilor '60, ca isi doreste ca tara sa aiba o industrie auto, m-a ales pe mine pentru a demara proiectul. In tara orbilor, chiorul este imparat. Nu stiam nimic despre fabricarea masinilor, dar in aceeasi situatie erau si toti oamenii de incredere ai lui Ceausescu. Totusi, tatal meu a fost aproape toata viata seful departamentului de servicii General Motors 
afiliat Bucurestiului", isi incepe povestea Mihai Pacepa, care era in acel moment seful programului roman de spionaj industrial.

Cum a inceput colaborarea intre Renault si Dacia? "Ceausescu m-a desemnat pe mine sa mediez cumpararea unei licente minime pentru o masina de mici dimensiuni, de la un producator auto important din Vest, iar apoi urma sa furam tot ce mai era nevoie pentru a incepe constructia primei masini romanesti", sustine Pacepa. Ceausescu ar fi ales Renault, pentru ca era detinuta de guvernul francez, iar companiile private erau privite cu neincredere de toti conducatorii tarilor din fostul bloc sovietic.

"Asa ne-am trezit cu o licenta pentru invechitul Renault 12, a carui productie urma sa fie oprita in Franta. Era cea mai ieftina varianta", explica fostul sef al spionajului romanesc.

"E suficient de buna pentru idioti", si-a motivat Ceausescu alegerea, dupa care a botezat masina cu numele 'Dacia', pentru a comemora istoria de 2.000 de ani a Romaniei", continua dezvaluirile Mihai Pacepa. Potrivit acestuia, in momentul in care Ceausescu a vazut prima masina Dacia fabricata in Romania, a exclamat: "Prea luxoasa pentru idioti!". Imediat, s-a renuntat la radio, oglinda laterala din dreapta si la incalzirea scaunelor din spate. Asa s-a ajuns, potrivit lui Pacepa, "la un model cu mai putine dotari ca Renault 12, care oricum nu avea prea multe dotari".

Dupa ce si "alte luxuri inutile" au fost eliminate de catre birocrati, Ceausescu s-a declarat multumit de varianta finala: "Perfecta pentru idioti!". Pacepa povesteste ca masina a avut totusi succes in randul romanilor, pentru ca acestia nu mai detinusera un alt autoturism anterior. Pentru piata vestica, Dacia era insa un cosmar.

Fiindca Ceausescu voia sa vada masini de productie romaneasca in toate tarile lumii, lui Pacepa i s-ar fi cerut sa mai cumpere o licenta auto de la o companie vestica, pentru a concepe o masina destinata exportului. "Numele noii masini a fost Oltcit, o combinatie intre 'Oltenia" - provincia de unde Ceausescu era originar si 'Citroen', care detinea 49% dintre actiuni", isi reaminteste Mihai Pacepa.

"General-locotenetul Pacepa este ofiterul din fostul bloc sovietic cu cel mai inalt grad, care a primit azil politic in Statele Unite si autorul cartii de memorii 'Orizonturi rosii'", precizeaza Wall Street Journal.

Ion Mihai Pacepa a jucat "un rol exceptional in demascarea naturii criminale a regiumului si a Securitatii", se arata in raportul Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania, si "a contribuit la degradarea dramatica a imaginii lui Ceausescu".

Fost sef adjunct al Departamentului de Informatii Externe si consilier personal al presedintelui Nicolae Ceausescu, general-locotentului Mihai Pacepa a primit doua condamnari la moarte din partea regimului comunist, pentru crima de inalta tradare, dupa ce a primit azil politic in Statele Unite. Pe capul sau a fost pus un premiu de 2 milioane de dolari, iar in anii '80, Securitatea i-ar fi oferit 1 milion de dolari teroristului Carlos "Sacalul" 1 milion de dolari pentru a-l omori pe general pe teritoriul SUA.

Sursa

Un comentariu:

  1. Bună Ziua
    Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
    Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
    Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea, să ne acorzi un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
    Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhisper_com sau un email radiowhisper_com@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
    Mulţumesc,Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere